Trends sociale media en bedrijven

Trends sociale media en bedrijven

Veel bedrijven zijn in meer of mindere mate actief op sociale media. Je kunt, ook als bedrijf, bijna niet meer zonder: je aanwezigheid wordt verwacht. Klanten willen een bedrijf kunnen vinden op sociale media en via deze kanalen contact opnemen en in contact zijn als dat nodig, nuttig of leuk is.
Op www.socialmediaweek.org* staan een aantal trends op gebied van sociale media waar bedrijven mee te maken zullen of kunnen krijgen. Ik noem er een aantal.

Een eerste trend is meer betrokkenheid tussen merk (bedrijf) en klanten. Onderling contact is makkelijker geworden. De verwachting is dat beleefdheid en een hoge mate van betrokkenheid van beide kanten dit jaar een hit worden.

Specifieke tools zullen het mogelijk gaan maken om berichten te produceren die afgestemd zijn op de behoeften van bezoekers en het gebruik en de berichten die via sociale media gedeeld worden.

Het gebruik van in-platform-berichten en Instagramverhalen zal blijven stijgen.

Augmented reality en gezichtsfilters zullen gebruikt gaan worden.

Social call-out en het nemen van een standpunt

Merken en bedrijven moeten voorzichtig zijn en nadenken voordat ze iets plaatsen op sociale media. Veel gebruikers zijn bereid actief steun te betuigen aan of te protesteren tegen de  geplaatste berichten.
Dit laatste is een belangrijk punt. Het geldt voor de officiële berichten die door een bedrijf worden geplaatst, maar zeker ook voor medewerkers die actief zijn op sociale media. Ook zij moeten opletten wat zij plaatsen. Vooral als berichten werkgerelateerd zijn, over het werk gaan en duidelijk is waar ze werken. Het is goed om het hier met medewerkers over te hebben en afspraken te maken. Wij zijn daarbij graag van dienst J

https://socialmediaweek.org/blog/2018/01/6-social-media-trends-will-take-2018-infographic/)

 

Geen reactie's

Geef een reactie