Ambassadeur van je werk

Ambassadeur van je werk

Er was eens een schilder die het leuk vond om regelmatig een kiekje te maken van en op zijn werkplek. Deze kiekjes deelde hij dan op sociale media. Om te laten zien waar hij mee bezig was. Altijd kiekjes met een positieve tekst. Een ambassadeur van zijn werk en van z’n werkgever.
Op een dag nam zijn baas contact met ‘m op en deelde mee dat hij ‘m een serieuze waarschuwing moest geven. Wat was het geval? Een opdrachtgever had een bericht gezien en was ‘not amused’. Met als gevolg een officieel reprimande voor deze schilder.
De waarschuwing werd in gemoedelijke sfeer gegeven, zo werd mij verteld. Toch vind ik het jammer, want het is te voorkomen.
Maak, als werkgever, gewoon afspraken met je medewerkers over het gebruik van sociale media en de berichten die je medewerkers kunnen en willen plaatsen. Neem het plezier hiervan niet weg. Betere reclame kun je niet hebben!
Vraag, als medewerker, naar het social mediabeleid van je werkgever. Laat zien wat je doet of wilt doen en maak er afspraken over.
En bespreek het ook met de opdrachtgevers. Als werkgever kun je je opdrachtgever laten weten dat je medewerkers hebt die het leuk vinden om hun werk, op een positieve manier, te laten zien. Of druk je medewerkers op het hart met de opdrachtgever te bespreken wat zij er van vinden als je op sociale media bericht doet van je werk.
Op een spontane manier kun je een prima uithangbord zijn: voor jezelf, voor je werk, voor je werkgever en voor je opdrachtgever of klant. Let wel op dat het echt en eerlijk blijft!

person painting wall

Geen reactie's

Geef een reactie